Bústia ètica

Bústia ètica

A QSL Serveis Culturals creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i confiança per a totes les persones treballadores, clientes i col·laboradores.

La finalitat d’aquesta bústia és generar un espai segur de comunicació amb l’empresa on, de forma anònima, pugui informar de:  

  • Actituds susceptibles de ser constitutives de delicte civil o de delicte penal. 
  • Actituds susceptibles de ser categoritzades com assetjament laboral, assetjament sexual o de discriminació per raó de gènere o sexe. 

Característiques principals

Confidencialitat: es garanteix la confidencialitat absoluta en tot el procés i protegim la identitat de la persona que comunica, en la mesura permesa per la llei, incloent la possibilitat de fer l’alerta de manera anònima. 

Procés d’investigació imparcial: un cop es presenta la comunicació s’investigarà l’assumpte de manera objectiva i diligent de conformitat amb la normativa interna i la legislació aplicable. Al llarg de tot el procés es respectaran els drets dels involucrats, en particular la presumpció d’innocència. 

Protecció contra represàlies: es salvaguardaran els drets i la integritat de les persones que presenten comunicacions.  

Resolució i seguiment: un cop conclosa la investigació, es realitzaran les accions necessàries per abordar el problema identificat. Es mantindrà informada la persona que comunica sobre el progrés i la resolució de la seva comunicació, sempre que sigui possible i permès per la llei. 

Com enviar una comunicació?

A través d’aquest enllaç:

  1. Prem el botó “Fes un click” i introdueix el codi QSL
  2. Selecciona la persona o departament al qual vols enviar el teu missatge. Si no tens clar a qui t’has de dirigir, no et preocupis, qualsevol dels interlocutors disponibles ho redirigirà a qui correspongui, respectant en tot moment la confidencialitat.
  3. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
  4. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  5. En aquest cas, rebràs un codi identificador i una contrasenya únics que hauràs de desar per mantenir la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del teu click.
  6. Cada vegada que vulguis saber si tens missatge nou al xat o vulguis aportar més informació, per assegurar la confidencialitat, has d’introduir aquest codi i contrasenya a la pàgina d’inici, al botó “Accedir a un click anterior”.

Cal tenir en compte que la mediació i/o resolució de determinats conflictes podria requerir que la comunicació deixi de ser anònima. 

Aquelles comunicacions que no s’emmarquin en actituds susceptibles de delicte o no puguin ser susceptibles de ser categoritzades com assetjament laboral, assetjament sexual o de discriminació per raó de gènere o sexe, no s’han d’informar per aquest canal. No es donarà resposta a d’altres tipus de comunicacions per les quals ja disposeu dels canals ordinaris per a ser transmeses. 

Des de QSL seguim apostant per mantenir una comunicació de confiança i bidireccionalitat amb equips, proveïdors i clients. Això no canvia. Apostem per seguir treballant en un marc de confiança i de proximitat, com a valor prioritari d’empresa, i amb l’afany de mantenir el que s’ha fet fins ara.