Bústia ètica
Bústia ètica
A QSL Serveis Culturals creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i confiança per a totes les persones treballadores, clientes i col·laboradores.
La finalitat d’aquesta bústia és generar un espai segur de comunicació amb l’empresa on, de forma anònima, pugui informar de:
- Actituds susceptibles de ser constitutives de delicte civil o de delicte penal.
- Actituds susceptibles de ser categoritzades com assetjament laboral, assetjament sexual o de discriminació per raó de gènere o sexe.
Característiques principals
Confidencialitat: es garanteix la confidencialitat absoluta en tot el procés i protegim la identitat de la persona que comunica, en la mesura permesa per la llei, incloent la possibilitat de fer l’alerta de manera anònima.
Procés d’investigació imparcial: un cop es presenta la comunicació s’investigarà l’assumpte de manera objectiva i diligent de conformitat amb la normativa interna i la legislació aplicable. Al llarg de tot el procés es respectaran els drets dels involucrats, en particular la presumpció d’innocència.
Protecció contra represàlies: es salvaguardaran els drets i la integritat de les persones que presenten comunicacions.
Resolució i seguiment: un cop conclosa la investigació, es realitzaran les accions necessàries per abordar el problema identificat. Es mantindrà informada la persona que comunica sobre el progrés i la resolució de la seva comunicació, sempre que sigui possible i permès per la llei.
Com enviar una comunicació?
A través d’aquest enllaç:
- Prem el botó “Fes un click” i introdueix el codi QSL
- Selecciona la persona o departament al qual vols enviar el teu missatge. Si no tens clar a qui t’has de dirigir, no et preocupis, qualsevol dels interlocutors disponibles ho redirigirà a qui correspongui, respectant en tot moment la confidencialitat.
- Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
- Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
- En aquest cas, rebràs un codi identificador i una contrasenya únics que hauràs de desar per mantenir la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del teu click.
- Cada vegada que vulguis saber si tens missatge nou al xat o vulguis aportar més informació, per assegurar la confidencialitat, has d’introduir aquest codi i contrasenya a la pàgina d’inici, al botó “Accedir a un click anterior”.
Cal tenir en compte que la mediació i/o resolució de determinats conflictes podria requerir que la comunicació deixi de ser anònima.
Aquelles comunicacions que no s’emmarquin en actituds susceptibles de delicte o no puguin ser susceptibles de ser categoritzades com assetjament laboral, assetjament sexual o de discriminació per raó de gènere o sexe, no s’han d’informar per aquest canal. No es donarà resposta a d’altres tipus de comunicacions per les quals ja disposeu dels canals ordinaris per a ser transmeses.
Des de QSL seguim apostant per mantenir una comunicació de confiança i bidireccionalitat amb equips, proveïdors i clients. Això no canvia. Apostem per seguir treballant en un marc de confiança i de proximitat, com a valor prioritari d’empresa, i amb l’afany de mantenir el que s’ha fet fins ara.